sobota 18. března 2017

X. Akce Klubu otců 2.- 5.3.2017 APALUCHA

X. Akce Klubu otců 2.3.2017 - 5.3.2017

"APALUCHA Staré Těchanovice - Davidův mlýn"

aneb máme nové Klubové zvolání: "A ještě ti přidám!!!" :-)

Autor akce: Petr Bukovský
Zapsal: Petr + David + Jirka

(P) Rozhodnutí o tom, kde proběhne letošní Apalucha 2017, bylo vcelku rychlé. Původně uvažovaná lokalita Třech studní byla na poslední chvíli zaměněna a pro letošek to byla určitě dobrá volba. Proto jsme čtvrtek 2. března 2017 až neděli 5. března 2017 strávili ve Starých Těchanovicích na Davidově mlýně.

(D) Velký dík za organizaci patří Petrovi. Vybral super místo a zorganizoval 20 tátů a 25 dětí. Co do počtu účastníků, to byla největší akce Klubu otců. I přesto, že nebyl sních, tak zážitků bylo spoustu.

(J) Petrovi rozhodně díky patří - nevím jak vám ostatním, ale mne se akce líbila moc.

Davidův mlýn

(P) Počasí před odjezdem se prudce měnilo a teploty stoupaly k 15ti stupňům. Proto jsme všichni tušili, že minulý rok strávený na sněhu se opakovat nebude. O to byl program pestřejší.

Davidův mlýn je uzpůsobený trávení času s dětmi. Tím, že je umístěný podél řeky Moravice, bylo možné  užívat blízkou rovinatou cyklostezku. Děti tak mohli na odrážedlech a kolech pilovat dovednosti. V těsném sousedství mlýna jsou i malé rybníky, na kterých bylo možné chytat ryby. Po zaplacení drobného poplatku tak děti chytaly pstruhy v chovném rybníku. Chyceného pstruha jsme si spolu se špekáčky připravili v grilšopě a užívali tak první grilování letošního roku. V blízkosti Starých Těchanovic jsou i zajímavé zájmové body, mohli jsme tak organizovat pěší výlety. Po dohodě s místním chovatelem jsme se mohli projet na oslících a absolvovat prohlídku v roztomilém chlévě, kde se děti volně pohybovaly mezi kůzlaty, drůbeží, krávami, lamou apod. Vzhledem k poloze nedalekého Karlova byly organizovány výlety za lyžováním. Byla prozkoumána i adrenalinová bobová dráha v Tošovicích. Pokud už byl chladný večer, šli jsme do odpočívárny nebo místní tělocvičny, kde se hrál fotbálek, pinec, nebo se házelo s balony.

(J) Pátek

Možnosti programu pro děti byly fakt velké. Ráno jsme menší skupinka vyrazila na blízkou bobovou dráhu. Děti to fakt chytlo a tak jsme s nimi na dráze jezdili čím dál tím víc rychleji.  Až jsme dokázali sjet celou dráhu bez jediného zabrždění :-) a dětem se to stále líbilo a křičely "jéééště rychlejííí!" Je super, že když má některý táta s sebou více dětí, že je ostatní můžou pohlídat. U bobové dráhy jsme i poobědvali. Potom návrat, polední klid a odpoledne ježdění na oslících. Oslíci byli parádní. Hanička od té doby říká: "tatí, koupit oslíka domů..." :-)

Jízda na oslích
(D) Sauna byla taky super. Tátové se nahřívali a děti skotačili ve žlabu s ledovou vodou - odtud jsme pár dětí museli tahat doslova násilím :-) Pak se některé děti naučili zatáhnout za provaz a vyklopit na sebe džběr té nejledovější vody. To ani někteří tátové nedali - na rozdíl od dětí :-)

Děti v kotýtku s ledovou vodou

Velká hra

(D) Celou akci zvládla i Lucinka (2roky), nejmladší účastník akce. Večer pak usnula během 5minut a probudila se až ráno. To se doma nestává. Venkovský vzduch jí svědčí :-)

Zasloužený odpočinek s pohádkou na dobrou noc.

(P) Protože byli děti večer po zásluze unavené, mohli jsme si díky vstřícné obsluze večer v restauraci s kamarády posedět o něco déle.
Zasloužený odpočinek s historkami ze života.

Slečno! Máme ještě žízeň :-).

A když to bylo i na obsluhu moc, zatopili jsme si v krbu na recepci a zážitky probírali do brzkého rána.
Po zavření restaurace posedíme na recepci

V herně si děti hlavně malovali se slečnou animátorkou.

A ještě nafukovaly a praskaly balónky.

(J) Sobota:

Opět jsme se rozdělili na několik skupinek. Naše skupina byla dopoledne na lanovém centru. Větší děti tam běhaly jak ještěrky. Je zajímavé, jak se děti velmi rychle zbaví strachu a navzájem se podporují. Tátové menších dětí sice museli děti přes některé úseky přenést, ale pak už děti zase řádily sami.
Vodníkova stezka. Jinak to není vodník, to je Jirka s Haničkou.

I chytáni pstruhů bylo pro děti poučné. Jednak to asi byla pro většinu dětí první ryba, kterou chytily (a rybu opravdu chytl každý za malou chvilku) a druhak se ryba musela i zabít a tak se některé děti i podílely na ubezdušení chycených ryb a zbytek aspoň přihlížel a učil se. Je to sice trochu morbidní - ale asi se všichni shodneme na tom, že užitečné a nutné.

jedna z největších atrakcí bylo chytání pstruhů.

Tak jsme to přežily :-)

Na lyže to není tak jedeme na kola.
(J) Asi nejveselejší historka Apaluchy byla, když u grilovačky Hanička jezdila s Víťou na kole kolem napuštěných bazénů. Vědom si toho, že zakazování není ideální, protože "zakázané ovoce" vždy přitahuje, jsem Haničku pouze upozorňoval: "Hani, jeď od bazénů trochu dál!" A znáte děti, když jsem to řekl asi po páté, Hanička říkala: "Cožeee?" a s šibalským výrazem v očích jela naschvál k bazénu blíž. Volám na ni: "Jeď trochu dál!" a Hanička opět: "Cožeee?" a naschvál přijela opět blíž a zastavila na samém okraji bazénu... A pak tam samozřejmě i s kolem spadla... Rychle jsem uběhl těch pár metrů a ihned vytáhl Haničku i kolo. A jak jsem byl naštvaný, použil jsem Leovo známé "A ještě ti přidám!!!" (houpačka v yachtklubu Orlík 2016) :-) a plácl ji po zadku...
Zpětně (znáte to: po bitvě je každý generál :-) mne ani nemrzí to plácnutí po zadku, ale hlavně to, že jsem Haničku vytáhl ihned, ikdyž jí žádné nebezpečí bezprostředně nehrozilo. Mohl jsem ji tam nechat o pár desítek vteřin déle, aby měla možnost se z toho více poučit. Anebo jsem mohl aspoň nechat utopit kolo a pak se na něj celý další den chodit s Haničkou dívat... Prostě škoda nevyužité příležitosti k lekci a k poučení... :-)
Nicméně zvolání "A ještě ti přidám!!!" získalo na patřičné popularitě a mohlo by se časem stát oficiálním heslem našeho klubu :-)

Když nemáte hořtici, tak tam dejte marmeládu. A když nemáte marmeládu, zalejte to pivem.

Anet se osvědčila jako hlavní zásobovač.
Návštěva "farmy" v sobotu odpoledne byla naprosto fantastická. Farma byl zcela rozpadlý a vybydlený kravín, kde v jednom velkém prostoru s dětmi pobíhaly: ovce, beran, kráva, kozy a lama. Všechna zvířena byla na lidi zvyklá a ochočená, takže děti například seděly na beranovi a hladily si lamu. Mladý pár, který to vše chce zrekonstruovat patří jen a jen obdiv...

Jízda na beranovi :-)

Zvěřinec

Neděle

Dopoledne jsme vyrazili ještě na cyklistický výlet a po obědě opět na bobovou dráhu. Skluzavky u dráhy byly naprosto super... a pak už jen odjezd domů...
Těšíme se na další akci!

Skluzavka dělal radost i dospělým.

Vodníkova stezka.

U snídaně se taky bavíme.